وبلاگ حقوقی وحید چرخکاریان

وبلاگ حقوقی وحید چرخکاریان
وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان   ----------------------- وبلاگ حقوقی چرخ کاریان ///////  وکیل / وکالت / وکیل دادگستری / سایت حقوقی / مشاوره حقوقی و آدرس charkhkarian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





جزء مسائلی که دنیای امروز به عللی این مسائل را کوچک شمرد و تحقیر کرد، مسائل حقوق و احکام خانوادگی است. گویا عربها آن را " حقوق شخصیه " می‏نامند. از قدیم این مساله مطرح بوده است که آیا منطق‏ نظام خانوادگی همان منطق نظام اجتماعی است؟ یعنی هیچ فرق نیست میان‏ نظام خانوادگی و سایر نظامات اجتماعی؟ این هم یک تشکیلاتی است مثل همه‏ تشکیلات اجتماعی و باید تابع مقررات دیگر اجتماعی باشد؟ یا خیر، نظام‏ خانوادگی یک واحد بخصوص  است و منطق مخصوص به خود دارد، حقوقش‏ حقوق مخصوص به خود است، احکامش احکام مخصوص به خود است و منطقش‏ منطق جدایی است؟

بزرگان بشریت در قدیم اینچنین نظر می‏دادند که منطق‏ زندگی خانوادگی یک منطق خاص به خود است، آن را نباید با منطق جامعه‏ بزرگ یکی دانست. حقوقش هم یک حقوق مخصوص به خود است. مقررات و احکامش، حتی مجازاتهایش هم مخصوص به خود است. فیلسوفان دنیا از قدیم‏الایام از افلاطون و ارسطو و بوعلی سینا گرفته «تا دیگران » این‏طور نظر می‏دادند. قرآن کریم هم برای زندگی خانوادگی به منطق خاص قائل است و قیاسش را به منطق اجتماع غلط می‏داند.

در دنیای اروپا جز کارهایی که صورت گرفت یکسان کردن زندگی خانوادگی‏ با زندگی اجتماعی بود یعنی هر دو را با یک چوب راندن و تابع یک منطق‏ دانستن، یعنی زن و شوهری هم یک شرکت ساده‏ای است براساس آن منطق، مثل شرکت زراعی یا شرکت تجاری. چطور دو نفر برای یک مقصد تجاری با همدیگر یک شرکت تشکیل می‏دهند و شرکت تشکیل دادن کار خیلی ساده‏ای است‏، این هم یک شرکت خیلی ساده‏ای است نظیر سایر شرکتها. و همین امر سبب‏ یک سلسله ناراحتیهای فوق‏العاده در دنیا شده است که الان عواقبش را دنیا دارد می‏بیند و می‏چشد، عواقب بسیار بدی. مساله گسیخته‏شدن روابط خانوادگی اکنون بلای بزرگی است در دنیا.

برگرفته از موسسه فرهنگی جام طهور



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]
درباره وبلاگ

خوش آمدید ........................................ قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی ، کیفری ، ثبت و... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, در کلیه محاکم استان تهران ، البرز و یزد ..............................................
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 113
بازدید دیروز : 167
بازدید هفته : 437
بازدید ماه : 427
بازدید کل : 208064
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

موسسه حقوقی چرخ کاریان

این صفحه را به اشتراک بگذارید